MARI A:N KIRJABLOGI

Kirjablogissani kirjoitan lukukokemuksistani, lukemistani kirjoista ja niistä kirjoista, jotka haluaisin lukea. Välillä myös kirjoitan ja kuvaan jotain muuta elämästäni.

Viestit kulkevat osoitteeseen mariankirjablogi@yahoo.fi

torstai 22. joulukuuta 2011

Joulukirjoja







Joululomani on juuri alkamassa,
ja parasta lomassa on se,
että siinä ei ole arkisia aamuja,
kiireistä juoksua.
Stressiä.




En suostu stressaamaan joulusta sen enempää kuin
lasten lahjojen takia vähän.
Mulle joulu on siis lähinnä
aikaa.

Aikaa
olla ja ihmetellä.
Aikaa
leikkiä ja syödä.
Aikaa
ulkoilla ja voida hyvin.
Ja tietysti
aikaa
lukea oikein paksuja kirjoja.

 

Valikoin tämän joulun kirjoiksi nämä:
Janice Y.K. Lee: Pianotunnit, jonka jo vähän salaa aloitin eilen ja teos vaikutti sujuvalta (vaikka keksin jo yhden kiukun aiheen)
Liza Marklund: Panttivanki, jonka ajattelin lukea,
koska olen tästä kirjasta jo keskustellut sujuvasti... Myönnän myös, että Marklund on mun pikkupaheeni...
Jonathan Franzen: Vapaus, jota myöskin aivan malttamattomana vilkaisin alusta pari sivua. Tähän täytyy varmaan keskittyä kunnolla, sen verran paljon asiaa yksi pitkä lause sisälsi. Huh!
Saisio: Kohtuuttomuus, jonka sieppasin kohtuuttoman halvalla jostain keskustan löytökorista ja olen tätäkin lukenut yhden sateisin bussimatkan ajan.
Gregory David Roberts: Shantaram, jonka olen saanut vuosi (tai kaksi) sitten joulu- tai synttärilahjaksi. Ja jossa on niin ihanan norsumainen kansi.

Koska mulla ei jouluna ole
stressiä,
niin en myöskään ota stressiä siitä,
saanko ja ehdinkö näitä lukemaan.
Ja katsotaan myöskin, että
missä vaiheessa niistä postailen.
Taitaa hiljentyä tämä blogimaailma vähän suunnalla tai toisella.




5 kommenttia:

  1. Meillä onkin sama salainen pahe, Marklund... Pukki on kuulemma tuomassa mullekin tuon kirjan. :)

    VastaaPoista
  2. Ihania kuvia.

    Blogimaailma takuulla hiljenee jouluksi, mutta jos se tietää aikaa lukea, niin mikäs sen parempaa. Minäkin pakkasin joululomalle mukaan muutaman kirjan - olen toiveikas lukurauhan suhteen, joskin voi olla, että pelaan Afrikan tähteä tai taskulamppupiilosta sokerihumalaisten lasten kanssa niin, että nukahdan illalla kirja kourassa. :)

    Hyvää joulua!

    VastaaPoista
  3. Ihanan rennolta joululta kuulostaa, samoissa tunnelmissa täällä :) Hyvää joulunaikaa :)

    VastaaPoista
  4. Ne kolme noista jotka olen lukenut ovat olleet upeita - kohtuuttomuuksiin ja vapaus aivan huippuja! Meidän maku tosin ei ole aina mennyt yksiin, mutta toivottavasti nautit kirjoista. Hyvää joulua!

    VastaaPoista