MARI A:N KIRJABLOGI

Kirjablogissani kirjoitan lukukokemuksistani, lukemistani kirjoista ja niistä kirjoista, jotka haluaisin lukea. Välillä myös kirjoitan ja kuvaan jotain muuta elämästäni.

Viestit kulkevat osoitteeseen mariankirjablogi@yahoo.fi

maanantai 7. helmikuuta 2011

Jotain vikaa?

Lumiomena kirjoitti hyvän postauksen tänään.

Nyt olen miettinyt, että liittyvätkö ongelmat bloggerin käytössä samaan asiaan:
jos kommentoin blogeja, joka toisella tai kolmannella kerralla onnistun.
Ja jos yritän kirjoittaa jotain, tekstin julkaisussakin on ongelmansa.

Onko muilla vastaavia ongelmia?

Edit. tai ehkä nämä ongelmat ovat näitä perinteisiä.
En tiedä, mulla meni maku bloggailuun häiriköinnin takia. Epäilen kaikkea..

5 kommenttia:

  1. Minusta viimeisen puolen vuoden aikana bloggerissa on tullut selvästi enemmän kaikkia pieniä häikkiä. Juurikin tuollaista, että kun kommentoit, tuleekin virheilmoitus. Tekstin julkaisut minulla kyllä on toimineet onneksi moitteettomasti.

    Sinällään tuo ilmiö, mistä lumiomena kirjoitti, ei ole mitenkään erikoinen, vaan varsin tuttu asia nettimaailmassa. Jotenkin sitä itse ainakin vähän sokaistuu siihen, kun jakaa asioita täällä netissä, että kuvittelee olevansa jotenkin turvassa. Tosiasiassa kuitenkin nettimaailma on niin villi, että oudoimmillaan tosiaan sinällään viaton tavallinen kirjablogi voi päätyä ihan ihme paikkoihin linkkinä jne :/

    VastaaPoista
  2. Minulle ei ole tullut ongelmia kommenttien lähettämisen kanssa viime aikoina, joskus syksyllä sellaista ilmeni aika useinkin. Sen sijaan tekstin julkaisun kanssa on ollut häikkää, jotain mätää siis Bloggerissa.

    Kiva, että linkitit, vaikka toki kurjasta syystä. En ole tänään viitsinyt edes vilkaista tilastoja, kun ärsyttää niin paljon.

    VastaaPoista
  3. Mulla ei ole ollut mitään tekstinjulkaisemis- tai esim. kuvanlatausongelmia! Kommentointi takkuaa joskus, mutta en tiedä, johtuuko se aina Bloggerista vai joskus - tai usemminkin - nettiyhteydestä. Olen kyllä oppinut sen verran skeptiseksi niin Bloggerin kuin muidenkin blogisysteemien kanssa, että jos olen kirjoittanut pidemmmän kommentin, kopioin sen ennen lähettämistä. Yleensä se lähetys onnistuu vähintään parilla yrittämällä.

    VastaaPoista
  4. Minulla on ollut myös ongelmia kommenttien kanssa. Usein niin, että kun alan laittamaan sitä turvasanaa, niin koko kommenttiruutu katoaa hetkeksi ja tulee uusi turvasana. Kone väittää, että olisin laittanut väärän sanan, vaikka en ole ehtinyt edes kirjoittaa mitään. Pari kertaa on kommenttini myös hävinnyt kokonaan.

    VastaaPoista
  5. Hanna: juuri tuota minullekin tapahtui eilen. Samoin tein postauksen ja teksti hävisi kokonaan pois.

    Jenni: joo, mä olen kanssa ryhtynyt kopioimaan parin kommentin katoamisen jälkeen. Hyvä keino.

    Lumio: onkohan tämä kaikissa blogeissa nyt, vai ovatko jotkut valikoituneet.. en osaa sanoa. huomasin, että eräällä sivulla oli suora linkki tänne blogiin. Jeps, tosi kivaa.

    Susa: olen kyllä ollut aika sinisilmäinen blogien suhteen. Toisaalta mielestäni netissä tapahtuvista jutuista on vähemmän vaaraa kuin irl, mutta eihän se silti kivaa ole.

    VastaaPoista