MARI A:N KIRJABLOGI

Kirjablogissani kirjoitan lukukokemuksistani, lukemistani kirjoista ja niistä kirjoista, jotka haluaisin lukea. Välillä myös kirjoitan ja kuvaan jotain muuta elämästäni.

Viestit kulkevat osoitteeseen mariankirjablogi@yahoo.fi

lauantai 26. marraskuuta 2011

Talvi lauluissa

Pitkästä aikaa taas muutama laulu, Bollywoodin maisemista. Luulisi, että lämpimässä maassa ei paljon muistella talven kylmyyttä ja ankaruutta, mutta mitä vielä. Välillä elokuvista löytyy yllättäviäkin talvimaisemia ja talvi-iloja.

Tämä ensimmäinen on meidän lasten suursuosikki. Äidin kuulemma pitäisi olla ihan samanlainen kuin tässä laulussa. Mitä ihmettä? Enkö mä muka ole lasten leikeissä aina yhtä innolla mukana? Joka vuosi olen lumiukon rakentanut yhtä innokkaasti... 





Nämä Elokuvasta Fanaa, jota en ole nähnyt, mutta joka varmasti pitäisi, koska miesosan päänäyttelijä, Aamir Khan, on tehnyt vain hyviä elokuvia - ja naispääosassa on suosikkini Kajol.

Hieman varhaisempaa Kajolin tuotantoa on  Dilwale Dulhania Le Jayenge , jossa Kajol vuosimallia 1995 näyttää, miten pikkupikkumekkosessa pärjätään talvimaisemissa. Filmi on kuvattu Euroopassa. Vastanäyttelijänä tietysti Shah Rukh Khan. Tässä laulussa niinkin ihmeellinen kohtaus, että tässä kännäillään...




Bollywoodin minua eniten nyyhkyttävä laulu, Humko Humise Churalo leffasta Mohabbattein, pääosassa Shah Rukh ja vastanäyttelijänä Aishwariya Rai. Jos napapaidassa pärjää lumikinoksissa, niin ei tässä mitään hätää: toukokuu on yllättävän lähellä.


Koska noissa lauluissa on jo vähän liiankin hyvä fiilis talven osalta, niin onneksi on Kabhi Alvida Naa Kehna, jossa talvi on just sitä itseään: aivan järkyttävän ikävää aikaa, kun rakkaus ja elämä kuolee.



Tiedän, kaikkia ei jaksaisi aina innostaa nämä Bollywood-laulut, mutta mulle ne ovat niin mahtava elämän ilo, että jakelen pyytämättä... Saa kiusata, mä olen siihen tottunut jo kotonakin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti